Fredag 00.01

Fryser som en jagvetintevad, även om jag sitter invirad i mitt underbara duntäcke plus gosfilten jag fick av mamma i julklapp. Har termometern i munnen nu, men jag hade tydligen bara 37,5. En timme sedan hade jag 36.5. Jag fryser sönder, seriöst. Känns som någon sitter och dunkar ett basebollträ i mitt bakhuvud, och vrider nycklar under pannan. Så oerhört ont i ryggen också, men det har jag hela tiden så det var ju inget nytt.

Bakade supermumsiga sjåkladmuffins med röda vinbär i. De blev inte så luftiga som de brukar, men det var nog för att jag försökte vispa upp vitt fluff av smör och socker. Phail. men de blev jättegoda ändå. Mammsen och jag hyrde Mammoth. Samma kille som gjorde Lilja 4ever och någon annan jättedeppresiv film, har gjort den iallfall. Han är svensk dessutom! Men iallfall, filmen var jättebra, och absolut inte upplyftande på något sätt, även om den slutade något sånär lyckligt. Älskade hur den var filmad, musiken och den manliga huvudpersonen. Om nom nom. 
En bit i filmen var när mamman hade tagit ledigt från jobbet (kirurg, nattskift) för att vara hemma och baka pizza med sin dotter. men dottern ville gå till den filipinska kyrkan med sin nany, så mamman fick beställa hem pizza till och sitta där och äta själv. och jag är så oerhört känslig för sånt. När det är synd om föräldrar, eller vuxna allmänt, men speciellt föräldrar så dör jag lite inombords. Jag får liksom tårar av att bara tänka på det. Och efter mina moodswings den senaste veckan började jag grina som bara den, och kom att tänka på en annan jobbig film där det är så jobbigt för mamman. 

Jonas Gardells bok/film ett Ufo Gör Éntre, där hans kompis mamma fixar ett kalas för sin son, men alla hatar den här sonen och är jätte elaka mot honom, så kalaset blir världens flopp. Och mamman som har ansträngt sig till tusen för att fixa det här kalaset blir helt nedslagen, och jag börjar ju gråta av att tänka på det med! Nej, nu får jag sluta tänka på det. Fy fan..
Ska vara barnvakt åt småkusinerna imorgon, då de ska flytta med mamma och pappa behöver måla om det nya huset osv osv. Stärka familjebanden och tjäna pengar! Woho! Så nu ska jag sova och hoppas att huvudvärken, halsontet och febern försvinner under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0