Lördag 00.46

'Cuz I'm in love, with a fairytaaale! 
Snacka om catchy låt. Nästan värre än Carolas Främling! 
Jaja, nu har jag varit äkta svenne och tittat på heeela ESC. Vad töntig jag är. Tyckte dock att sverige borde ha fått mer poäng..

Jaja, gårdagen då? Skyndade mig hemmåt och träffade farmor + farbror, åt en middag bestående av röding (?) och pressad potatis, sedan sprang vi iväg till bussen för att ta oss till högalidskyrkan. Rätt bra platser fick vi dessutom, och kyrkan var riktigt stor. 900 pers tror jag var där. Och herrescheisse vad fint det var när Eldkvarn väl började spela. Förvånades över pluras röst, hur oerhört bra och stabil den var live. Massa plus för det. minus för den ena prästen predikningar, som var oerhört jobbiga att lyssna på, då hon tog ett ord i taget. Det var alltså en gudstjänst med Eldkvar, typ..? o.O 
Har ju helt enkelt hört Eldkvarn enda sedan jag föddes, så det var rätt mäktigt att få se dem nu också. I mitten var det dags för nattvarden, eller så fick man tända ett ljus om man ville, och Eldkvarn spelade Någonting måste gå sönder. Gick in i dopkapellet och tände ett ljus och tårarna var mer än nära, sen hade jag svårt att låta bli att snyfta resten av konserten. Blev så oerhört rörd av det hela. usch vad fint det var.. :/

Idag var det iallafall besök på Tumba pappersbruk. Vi hamnade på en guidad tur av en riktigt härlig gubbe. Han hade jobbat på pappersbruket sen 70-talet och pratade på utan dess like. Men det var väldigt intressant faktiskt, och man fick väldigt mycket ut av besöket. Sedan hem och grilla med hela familjen Dolk + A-C, och sedan kommentarer om precis hela ESC. Roligt var det iallfall.

Nu ska jag lyssna mer på Eldkvarn och lite Kent, och sakna min pojke. Varför känns det som söndag idag, och varför har hela veckan känts som fredag? det gör mig galen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0