Lördag 23.30

Jag har två låtar ringande i huvudet; Brin it all back - S Club 7 och en grej som Ewan McGregor skriker i Moulin Rouge under "intro-låten" när de väl kommit till Moulin Rouge " 'cuz it's good for your mind!" det har jag haft hela kvällen nu. Lagom kul. 
har återigen blivit frälst av teaterns magi. Blev bjuden av mamma på De tre Musketörerna. Hade hört att den skulle vara bra, men visste knappast att det var så här bra. Helt galet, roligt, snyggt, härligt, medryckande, fascinerande. Glamrockare som, istället för att slåss, sjöng gamla rocklåtar. Kungen var minst sagt transa, i dess galnaste form, drottningen en finlands-svensk skrikig punkare.. Herregud, kan det bli bättre? ja, faktiskt. Porriga pojkar, insmorda i olja, utan tröja som dansar runt, porriga flickor i minimala kläder vid stripstångar, och jävligt bra musik. Så otroligt sevärd. Jag tror faktiskt att jag gillar teater mer än film, för filmer kan jag ändå se en massa fel i. En riktigt bra teater kan jag inte låta bli att vara totalt hänförd, mållös och bokstavligen kär i. Teater FTW! 

Nu är jag tröt men väldigt glad, saknar min älskade och sugen på att ställa upp i en re-make av Moulin Rouge. (Fast frågan är då, hur skulle man kunna göra den bättre än vad den är? Omöjligt, I say)
Dessutom är det hiettehiettespännande i Harry Potter atm, men jag är för trött för att läsa. 
Lite onödig fakta sådär, jag och bby började prata den 14 november 2007. Det är ritkigt länge sedan, me tells you. 
Imorgon har han och jag varit tillsammans 5 månader. Det ni, tiden går fort när man har roligt.
Jag saknar min bästis och alla andra vackra flickor. Vill ha String-fika, rökelser, dov musik och ängla-luft. 
Jag vill vara med i en teaterpjäs, alt. film. 
Så nu vet ni det. Sov gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0